Denní harmonogram po indicku

Čas tady plyne tak nějak jinak. Rychleji. Nemůžu uvěřit, že Vánoce už jsou za dveřmi. Mám pocit, že jsem přijela před chvílí. Dnů už ale uplynulo několik desítek. A jak vlastně vypadá můj běžný den?

6:20  zvoní budík – jelikož jsem spíše noční tvor, lezu z postele s tvrdou matrací a moskytiérou velmi pomalu. 6:45  mše v kannadštině – ještěže struktura bohoslužby je všude stejná, čtení si ale většinou čtu v češtině. 8:30  snídaně – rýže s pálivou omáčkou 9:40  odjezd na kole do Snehalaye. Snehalaya je velmi skromný domov pro 45 dětí (cca 6–13 let), který provozují salesiáni; dětem často chybí jeden z rodičů nebo se rodiče nejsou schopné o dítě postarat, proto se na jeden až dva roky ocitnou v tomto náhradním domově 10:00–11:20  výuka angličtiny – skupina A, nejchytřejší skupina, děti jsou schopné dát dohromady jednoduchou větu. 11:40–13:00  výuka angličtiny – skupina B 13:00  oběd – rýže s pálivou omáčkou 14:10–15:30  výuka angličtiny – skupina C, nejnáročnější skupina, 24 neposedných dětí, které mi nerozumí a neposlouchají mě, pobíhají po třídě, křičí a navzájem se mlátí; budu ráda, když je do konce školního roku naučím abecedu. 16:00  venkovní nebo vnitřní hry – děti jsou velmi vynalézavé a vyhrajíou si s čímkoliv; mezi oblíbené hry patří kriket, fotbal, házení s míčem, cvrnkání s kuličkami atp. 17:00  čaj 17:30  odjezd ze Snehalaye do hlavního střediska. 18:00–20:30  volno 20:30  večeře (někdy 21:00 nebo i později) – rýže s pálivou omáčkou; večeře je jídlo, kdy se sejdeme všichni – tzn. čtyři kněží, dva bratři (budoucí kněží) a já
Možné změny v programu
  • téměř denně je něco jinak – většinou nic nevím předem
  • sobota – místo angličtiny máme výtvarnou výchovu
  • neděle – není výuka, děti mají samostudium, poté je úklid, hry a koukání na televizi
  • rýže s pálivou omáčkou je k jídlu vždycky, často je na výběr ale i něco jiného, třeba placka s pálivou omáčkou 😉
Markéta Vagenknechtová